(+34) 971 699 200 / URGÈNCIES (+34) 971 690 116
calvia-2000-campanya-per-reduir-el-cartro-al-carrer

Campanya per reduir el cartró al carrer

Calvià 2000 inicia una campanya per reduir l’abandó de cartró fora de normativa a les zones turístiques del municipi.

Calvià 2000 començarà la setmana vinent una campanya informativa per difondre, entre comerços i establiments d’oci i restauració, les normes de presentació de cartró incloses en el decret municipal de recollida de residus. L’objectiu és posar fi a la proliferació de l’abandó de caixes i embalatges de cartró, fora dels punts destinats a això o bé fora d’horari i sense doblegar-se en bales.

Aquest augment de cartró ha més gran a les diferents zones turístiques de Calvià incloses en el sistema de recollida de “Zones P” –primeres línies de platja i carrers adjacents-, en les quals Calvià 2000 realitza la neteja i recollida amb una major freqüència.

El resultat és la multiplicació de queixes per part d’empresaris i residents a Calvià, així com la mala imatge del municipi. Concretament, entre gener i març d’aquest any, l’empresa ha registrat un augment del 57% del nombre de reclamacions per abocament de residus en via pública, passant de 35 a 55 reclamacions. Quant al cartró recollit a l’oferta complementària per Calvià 2000, al març va pujar un 10% respecte a 2016.

Per dur a terme aquesta campanya, Calvià 2000 compta amb la col·laboració de les associacions empresarials amb les quals té signat un conveni per a la gestió eficaç i eficient de la recollida de residus en Zones P del municipi per part dels generadors singulars no qualificats.

Aquestes entitats són l’Associació de Bars, Restaurants i Serveis de Calvià; l’Associació de Comerciants i Empreses de Serveis Turístics de Mallorca (Acotur); l’Associació Mallorquina de Cafeteries, Bars i Restaurants; i l’Associació Balear d’Oci Nocturn i Entreteniment (Abone).

Fruit d’aquest acord, les entitats es comprometen d’una banda a fer difusió entre els comerços i establiments de les zones P, siguin associats o no, de la normativa municipal de gestió de residus; i al seu torn, servir de canal de comunicació i incidències entre aquests i Calvià 2000. Entre d’altres aspectes, els comerços, restaurants i altres establiments estan obligats a separar els residus per fraccions; a tenir els seus propis contenidors de fraccions, degudament identificats: i a treure’ls en els horaris especificats en el decret.

Reunions a les diferents zones.

Una de les primeres actuacions serà la celebració de reunions amb gestors d’establiments, en diferents zones turístiques de Calvià. En aquestes trobades, es mostraran els efectes de l’abandó de cartró i altres fraccions sense complir horaris i normes de presentació; se’ls recordaran els detalls d’aquesta normativa; i s’oferiran consells per a una separació i emmagatzematge més eficaç. Així mateix, se’ls comminarà a denunciar totes aquelles actituds incíviques que suposin abandó de residus en la via pública.

Leave comment